سفارش تبلیغ
صبا ویژن
روایت سعید قاسمی از احمد متوسلیان - راه ناتمام ...

روایت سعید قاسمی از احمد متوسلیان

چهارشنبه 85 آذر 8 ساعت 3:23 عصر

روایت سعید قاسمی از احمد متوسلیان

یادواره حاج احمد متوسلیان فرمانده اسبق لشکر 27 محمد رسول‌الله(ص) در دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد.

به گزارش ایسنا، شب گذشته یادواره جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان، فرمانده اسبق لشکر 27 محمد رسول‌الله دردانشگاه امام صادق (ع) با حضور پدر و برخی از همرزمان این سردار جاویدالاثر سپاه اسلام برگزار شد.

در این یادواره سردار سعید قاسمی درباره ویژگی‌های حاج احمد متوسلیان گفت: کارهایی که حاج احمد انجام می‌داد در نوع خود نمونه و بی‌نظیر بود و نمی‌دانم این نبوغ رااز کجا آورده بود، وقتی تفسیر قرآن می‌کرد انگار چندین سال در حوزه درس خوانده و وقتی از تاکتیک نظامی حرف می‌زد، انگار که چندین سال در دانشگاه‌های نظامی تدریس کرده بود.

وی با اشاره به عملیات‌های انجام گرفته در دوران دفاع مقدس توسط حاج احمد متوسلیان ابراز داشت: عملیات فتح المبین یعنی فقط و فقط احمد متوسلیان و دوستانش. در عملیات بیت‌المقدس نیز برای فتح خرمشهر باز هم فقط وفقط احمد متوسلیان و نیروهای او توانستند برای اولین بار روی جاده اهواز خرمشهر بایستد تا بقیه نیروها اضافه شدند.

سردار قاسمی با اشاره به چگونگی عزیمت حاج احمد به لبنان توضیح داد: در زمانی که ما در منطقه بصره درگیر بودیم، داستان لبنان پیش آمد که همه کارشناسان عقیده دارند که این چیزی جز بی‌ارزش کردن عملیات بیت‌المقدس نبود.

وی خاطرنشان کرد: ما در قضیه لبنان خودسرانه کاری انجام ندادیم. بعد از شناسانی منطقه توسط حاج احمد وارد عمل شدیم، ولی حاج‌احمد برای سفارتخانه‌ای می‌خواست بجنگد که تا آن زمان هیچ حمایتی از او نکرده بود و حتی حاضر نبود عکسی از رزمندگان اسلام بر سفارت بچساند و به علت کارشکنی‌ها وعدم حمایت‌ها کار پیش نرفت و حاج‌احمد و دوستانش به اسارت رفتند و چون امام (ره) فرمودند که برگردید چون راه قدس از کربلا می‌گذرد، ما نیز برگشتیم از جبهه‌ای دیگر کار را ادامه دادیم. 

http://sharifnews.com/?21491


نوشته شده توسط : محمد مهدی جلال مآب

نظرات دیگران [ نظر]